Όλα όσα θα θέλατε να μάθετε για το Tihio Race 2019, μέσα από μια αποκλειστική συνέντευξη του κ. Θωμά Ρούμπα!

Το 2014 το όμορφο Τείχιο και η ορεινή Δωρίδα μπήκαν στο χάρτη των αγώνων του ορεινού τρεξίματος με την πρώτη διοργάνωση του Tihio Race και από τότε εξελίσσονται συνεχώς, φθάνοντας την φετινή χρονιά να προσφέρουν στους αθλητές 5 διαφορετικά events, καλύπτοντας κάθε γούστο και αθλητικό επίπεδο, καθώς και σημαντικές πρωτιές, όπως τον πρώτο αγώνα stage race στην χώρα μας, αλλά και την συμμετοχή στο πρώτο πρωτάθλημα αγώνων ultra-trail. O επικεφαλής του Tihio Race, κ. Θωμάς Ρούμπας, μας αναλύει κάθε πτυχή της διοργάνωσης και των αγώνων της και μας μιλάει για το όραμα του για την ανάπτυξη της περιοχής, μέσα από την αποκλειστική του συνέντευξη που δημοσιεύουμε σήμερα στο Advendure.

[Advendure]: Το  καλά “κρυμμένο” μυστικό του Τείχιου και της πανέμορφης φύσης του το γνωρίσαμε το 2014, όταν έκανε τα πρώτα της βήματα η διοργάνωση με αγώνες της τάξης των 25 & 5Km. Από τότε και κάθε χρονιά η διοργάνωση “προχωρούσε” με εντυπωσιακό τρόπο την πορεία της, φτάνοντας φέτος να αποτελεί ένα ολοκληρωμένο αθλητικό γεγονός, με αγώνες κάθε μορφής όσο αφορά το ορεινό τρέξιμο, αλλά και mountain bike και brevet ποδηλασίας. Κάνοντας μια αναδρομή σε αυτά τα χρόνια, τι είναι αυτό που σας έκανε να αγκαλιάσετε με τόσο ενθουσιασμό και ιδέες όσο το γεγονός, όσο και την περιοχή που το φιλοξενεί;

[Θωμάς Ρούμπας]: Η περιοχή που φιλοξενεί εδώ και χρόνια όλες αυτές τις διοργανώσεις έχει ανάγκη ανάπτυξης και σίγουρα όχι να μαραζώνει. Η αγάπη μου για την φύση, το περιβάλλον και τον τόπο μου ήταν εύκολο να με βάλουν στην διαδικασία να το θέσω ως προσωπικό στόχο. Θεωρώ ότι μέχρι στιγμής έχουμε κάνει σημαντικά βήματα προς το καλύτερο και το σίγουρο είναι ότι θα κάνω τα αδύνατα δυνατά να καταφέρω να αλλάξω τα δεδομένα της περιοχής. Υπάρχει όραμα ,στόχοι και δυνατή ομάδα ανθρώπων για να το καταφέρουμε.

[Advendure]: Σε ποιο βαθμό έχει αγκαλιάσει η περιοχή την διοργάνωση; Ξέροντας ότι βασικός σας στόχος ήταν από την αρχή η ανάπτυξη αυτού του τόπου, αθλητικά και τουριστικά, βλέπετε πλέον εμφανή σημάδια προσέγγισης του αρχικού σας οράματος για το Τείχιο;

[Θωμάς Ρούμπας]: Τα πρώτα χρόνια υπήρχε ένα άγχος γύρω από τις διοργανώσεις και ο περισσότερος κόσμος δεν γνώριζε το βασικό σκοπό όλου του εγχειρήματος. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τα βήματα ανάπτυξης να είναι αργά αλλά σταθερά ανοδικά. Πιστεύω ότι τα τελευταία 2 χρόνια με όλη την προσπάθεια που γίνεται από εμάς,  τους τοπικούς φορείς και από όλο τον κόσμο της γύρω περιοχής, τα σημάδια ανάπτυξης  είναι σαφώς πιο έντονα και ευελπιστούμε σε λίγα χρόνια να έχουμε καταφέρει και επαναπατρισμό νέων σε όλη την περιοχή.

[Advendure]: Ο αγώνας X-Ultra Tihio race μεγάλωσε φέτος συμπεριλαμβάνοντας και το βουνό της Γκιώνας, καταλήγοντας στα 190km (+11.000). Σε ποιους απευθύνεται και ποια η φιλοσοφία αυτής της ultra -trail δοκιμασίας; Δώστε μας μια εικόνα των ομορφότερων σημείων της διαδρομής, αλλά και των δυσκολιών της. Γιατί επιλέξατε τον Οκτώβρη σαν χρόνο διεξαγωγής, εκτός δηλαδή των άλλων αγώνων του Τείχιου που γίνονται τον Απρίλη;

[Θωμάς Ρούμπας]: Σαν άνθρωποι της περιπέτειας και της φύσης δεν θα μπορούσαμε να μείνουμε μόνο στα 112 χιλιόμετρα. Οι αγώνες ultra είναι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα που έχουμε βάλει σαν tihio race και πιστεύω ότι τα  επόμενα χρόνια έχουμε να δώσουμε πολλά στην δρομική κοινότητα των υπέρ αποστάσεων βουνού. Το x-ultra tihiο race πρόσθεσε φέτος την  πανέμορφη Γκιώνα και όπως ήδη έχουμε ανακοινώσει τα επόμενα χρόνια θα προστεθούν τα Βαρδούσια και η Οίτη. Ο φετινός μας αγώνας  έχει σχεδιαστεί για αθλητές που θέλουν να ζήσουν μια μεγάλη περιπέτεια και τον χαρακτηρίζουμε πιο πολύ ορειβατικό. Λίγοι σταθμοί τροφοδοσίας, αρκετή αυτονομία, δύσκολο τερέν, μεγάλη υψομετρική διαφορά, κριτήρια επιλογής, υποχρεωτικός εξοπλισμός, αλλά παράλληλα πανέμορφη διαδρομή σε νέα μονοπάτια   με φοβερή θέα   και όμορφη φύση, είναι κάποιες από τις δοκιμασίες που έχουν να βιώσουν οι αθλητές που θα λάβουν μέρος στον αγώνα. Ο επόμενος στόχος είναι το ΧULTRA να μπει στο παγκόσμιο καλεντάρι και να έχουμε συμμετοχές απ’ όλο τον κόσμο.

[Advendure]: Πρόσφατα ανακοινώσατε επίσημα την αδελφοποίηση με την διοργάνωση Frozen Peaks με σκοπό την διεξαγωγή του πρώτου πρωταθλήματος ορεινού τρεξίματος 2019 με την επωνυμία Legendary Ultra Trail. Θα μπορούσατε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες για αυτή την ιδέα που αποτελεί και το πρώτο ultra-trail πρωτάθλημα στην Ελλάδα;

[Θωμάς Ρούμπας]: H ομάδα του tihio race δεν είδε ποτέ ανταγωνιστικά κάποια άλλη διοργάνωση και πάντα ήταν θετική σε συνεργασία με τον οποιοδήποτε ήθελε να προσφέρει στο ορεινό τρέξιμο, στην φύση και το περιβάλλον. Η συζήτηση με την ομάδα του frozen να οργανώσουμε δικό μας πρωτάθλημα ultra έχει γίνει από αρχές του χειμώνα και βασικός μας σκοπός και των δύο διοργανώσεων  είναι να καταφέρουμε να φέρουμε - μέσω του πρωταθλήματος Legendary - ultra trail αθλητές από όλον τον κόσμο και να διαφημίσουμε τα βουνά και τις παροχές των αγώνων  μας στο εξωτερικό. Οι μοναδικές πληροφορίες που μπορώ να σας δώσω αυτήν την στιγμή σε σχέση με το πρωτάθλημα είναι ότι ήδη συζητάμε με άλλες διοργανώσεις στο εξωτερικό και ότι  υπάρχει μεγάλη περίπτωση του χρόνου να ενσωματωθούν και άλλες διοργανώσεις των γύρω χωρών. Σε λίγο καιρό από τώρα θα υπάρχει το site της διοργάνωσης στον αέρα και μέσω αυτού θα γίνει η ενημέρωση για τα πάντα.

[Advendure]: Φέτος, ταράξατε τα νερά με την προκήρυξη του πρώτου stage race αγώνα ορεινού τρεξίματος της χώρας μας. Είναι μια ιδέα που συζητιόταν καιρό από την κοινότητα του ορεινού τρεξίματος αλλά δεν είχε ακόμη υλοποιηθεί. Τι σας οδήγησε σε αυτή την απόφαση και τι ρίσκο περιέχει; Σε ποιους αθλητές απευθύνεται;

[Θωμάς Ρούμπας]: Νιώθουμε τυχεροί που είμαστε οι πρώτοι που διοργανώνουμε έναν τέτοιον αγώνα. Όταν συζητήσαμε πρώτη φορά για την διεξαγωγή του stage στο Τείχιο βρήκαμε ένα βουνό από δυσκολίες. Οι διαδρομές, το κόστος της διοργάνωσης, ο ύπνος των αθλητών, το φαγητό, οι μετακινήσεις ήταν κάποια από τα θέματα που μας ταλαιπώρησαν για αρκετούς μήνες. Όσο περνούσαν οι μέρες όλα όμως λύνονταν και έπαιρναν σιγά σιγά τον δρόμο τους. Πιστεύω ότι είμαστε πολύ  καλά οργανωμένοι σαν ομάδα για να ανταπεξέλθουμε σε κάθε δυσκολία που θα προκύψει και θεωρούμε ότι όλα θα πάνε καλά και θα γίνει αγώνας ισάξιος με του εξωτερικού. Ο αγώνας απευθύνεται σε αθλητές που νιώθουν έτοιμοι να μεταπηδήσουν από  μαραθώνιες αποστάσεις σε αγώνες υπεραπόστασης και σε ανθρώπους που έχουν την δύναμη να ξεπεράσουν τα όρια τους.

[Advendure]: Η προσωπική μου εμπειρία από ένα από τα δυσκολότερα stage races στον κόσμο, το Pyrenees Stage Run, δείχνει ότι απαιτείται πολύ υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και παροχών προς τον αθλητή ώστε να αναπτυχθεί μιας τέτοια διοργάνωση. Βασικό ρόλο παίζει επίσης και το θέμα της ασφάλειας, της αποκατάστασης αλλά και της επιβράβευσης της μεγάλης και πολυήμερης  προσπάθειας του. Αναπτύξτε μας λίγο τον σχεδιασμό σας πάνω σε αυτά τα βασικά θέματα.

[Θωμάς Ρούμπας]: Σε ότι οργανώνουμε πάντα προσπαθούμε να φτάσουμε σε πρότυπα του εξωτερικού και ευελπιστούμε και αυτήν την φορά να το καταφέρουμε. Για τους αθλητές του tihio stage race έχουμε ετοιμάσει 2 πακέτα συμμετοχής. Το  πρώτο πακέτο αφορά τους αθλητές που θα μένουν στο ειδικά διαμορφωμένο camp και θα απολαμβάνουν όλες τις παροχές που δίνει η διοργάνωση, όπως: 3 γεύματα την ημέρα, δωρεάν διαμονή σε μεγάλη σκηνή με κρεβάτι, δωρεάν διατροφικά σκευάσματα, αναψυκτικά και νερά. Το δεύτερο πακέτο αφορά τους αθλητές που δεν θέλουν να μείνουν στο ειδικά διαμορφωμένο camp και απολαμβάνουν το βασικό πακέτο του αγώνα. Κοινώς και τα 2 πακέτα περιέχουν: κύπελλο για όλους τους τερματίζοντες, μεγάλο δώρο από γνωστή εταιρεία βουνού για όλους τους αθλητές που θα λάβουν μέρος, τροφοδοσία σε όλα τα stage και υδροποσία, εσωτερική μετακίνηση όπου χρειάζεται με πούλμαν σε σχέση με τον αγώνα για όλους τους αθλητές και πολλά αλλά που θα ενημερωθείτε στην πορεία. Στο θέμα της αποκατάστασης η εταιρεία ostracon θα βοηθά τον κάθε αθλητή να κάνει γρήγορη αποκατάσταση και να  ετοιμαστεί για την επομένη μέρα του αγώνα. Επίσης παράλληλα εξειδικευμένο προσωπικό με πολύ μικρό κόστος θα παρέχει μίνι εξατομικευμένες συνεδρίες μάλαξης και ρεφλεξολογίας.

[Advendure]: Οι τρείς μέρες των 100 Km (+5.350m) του Tihio Stage Race περιλαμβάνουν διαδοχικά αποστάσεις 17, 50 και 30 περίπου χιλιομέτρων. Πως έγινε η επιλογή των διαδρομών και ποια τα σημεία που ξεχωρίζουν αισθητικά ως τοπία αλλά και σαν βαθμό δυσκολίας σε αυτές;

[Θωμάς Ρούμπας]: Όπως προαναφέραμε βασικός μας σκοπός είναι να καταφέρουμε να αναπτύξουμε την περιοχή της ορεινής Δωρίδας και τα γύρω χωριά να αρχίσουν να παίρνουν ζωή. Λόγω αυτού λοιπόν αποφασίσαμε  οι εκκινήσεις να γίνονται σε διαφορετικά χωριά. Η  πρώτη μέρα κινείται στα παραθαλάσσια χωριά Σεργούλα, Μαραθιά και είναι 17 χιλιόμετρα με υψομετρική διάφορά 1000 μέτρα. Η δεύτερη μέρα έχει εκκίνηση από το Τείχιο και καταλήγει πάλι στο Τείχιο που είναι η κλασική μας διαδρομή (wolfs race) 53 χιλιομέτρων με 2700 μέτρα υψομετρική διαφορά. Η τρίτη μέρα ξεκινά από το χωριό Βραΐλα και τερματίζει στο χωριό Τείχιο με μήκος 30 χιλιόμετρα και 1.600 μέτρα υψομετρική διαφορά. Αισθητικά κάθε μέρα είναι διαφορετική. Η θάλασσα την πρώτη μέρα, η κορυφή των Βαρδουσίων και της  Γκιώνας και περάσματα μέσα από ποτάμια είναι κάποια από τα σημεία που ξεχωρίζουν αισθητικά στις διαδρομές. Ο βαθμός δυσκολίας των αγώνων stage είναι κάτι σχετικό. Η θεωρία μου είναι ότι ένας τέτοιος αγώνας θέλει διαχείριση από μέρα σε μέρα και τρομερή μελέτη, υπομονή και αφοσίωση πριν μπεις να το ζήσεις. Αν έχεις κάνει αυτά τότε είσαι έτοιμος να το χαρείς μέχρι το τέλος.

[Advendure]: Εκτός τουTihio Stage Race, φέτος προστέθηκε στο μπουκέτο της διοργάνωσης και ένας αγώνας 15 χιλιομέτρων για ΑΜΕΑ.  Σημαντική πρωτοβουλία για την οποία θα θέλαμε να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες.

[Θωμάς Ρούμπας]: Δεν θα μπορούσαμε να χαιρόμαστε το βουνό μόνο οι αρτιμελείς. Όπως απολαμβάνουμε κάποιους δρομικούς αγώνες παρέα έτσι λοιπόν πιστεύουμε ότι όλοι μαζί παρέα πρέπει να απολαμβάνουμε και το βουνό. Η διαδρομή των 15 χιλιομέτρων είναι σε άσφαλτο αλλά είναι εξίσου δύσκολη  και όμορφη όπως τον άλλων αθλητών που τρέχουν στους αγώνες μας. Το βουνό ανήκει σε όλους και εύχομαι πολλοί συναθλητές μας ΑΜΕΑ να έρθουν στην παρέα μας και να χαρούν την διοργάνωση μας.

[Advendure]: Το μπουκέτο των αγώνων της διοργάνωσης είναι εντυπωσιακά μεγάλο. Σίγουρα απαιτεί πολύ δουλειά αλλά και μεγάλο αριθμό εθελοντών. Πως το διαχειρίζεστε όλο αυτό τελικά ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα και οι αθλητές να είναι ευχαριστημένοι;

[Θωμάς Ρούμπας]: Ξεκινήσαμε δειλά δειλά το 2014 με το πρώτο μας  αγώνα  και με αρκετή απειρία. Συνεχίζουμε μετά από 5 χρόνια  με 5 διαφορετικά eventς και με τρομερή ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα των διοργανώσεων μας. Οι άνθρωποι που δουλεύουν πίσω από το project επαναπατρισμού και ανάπτυξης της ορεινής περιοχής της Δωρίδας μέσω των διοργανώσεων  έχουν φτάσει τους 10 και οι εθελοντές που στηρίζουν όλη μας την προσπάθεια έχουν ξεπεράσει τους 150. Νιώθουμε τυχεροί που στην δύσκολη αυτή εποχή έχουμε την βοήθεια όλων αυτών των ανθρώπων που με κόπο, χρόνο και χρήματα πολλές φορές  έρχονται να πιστέψουν και να ενσωματωθούν στην δική μας ιδέα. Το σίγουρο είναι ότι χωρίς την βοήθεια τους δεν θα είχαμε ποτέ καταφέρει να πετύχουμε όλα αυτά που συζητάμε αυτή την στιγμή. Τους ευχαριστούμε μέσα από την καρδία μας και θα προσπαθούμε και εμείς να στεκόμαστε δίπλα τους όποτε το έχουν αυτοί ανάγκη.

[Advendure]: Μετά από 5 χρόνια παρουσίας και ανάπτυξης της διοργάνωσης, είστε ευχαριστημένοι σε σχέση με το αρχικό όραμα σας; Πως θα θέλατε να την βλέπετε να εξελίσσεται στο μέλλον;

[Θωμάς Ρούμπας]: Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι για αυτό που έχουμε καταφέρει μέχρι στιγμής, αλλά δεν σταματάμε εδώ. Τον χειμώνα στην ημερίδα που κάναμε στην περιοχή του Ευπαλίου μιλήσαμε για το πενταετές πλάνο μας και τα σχέδιά μας στο μέλλον. Φανταστείτε λοιπόν ότι δεν έχουμε καταφέρει ούτε τα μισά από αυτά που σχεδιάζουμε. Βασικός μας στόχος είναι να προσφέρουμε στον τόπο, στο περιβάλλον, στην νεολαία και ότι όμορφο προκύπτει στην πορεία μας εννοείται ότι θα προγραμματίζεται και θα μπαίνει στα πλάνα μας.

[Advendure]: Πρόσφατα δημοσιεύσαμε τον Ετήσιο Απολογισμό για το Ορεινό Τρέξιμο όσο αφορά το 2018. Ραγδαία η ανάπτυξη του αθλήματος, με τα καλά της και τα άσχημα της. Μεγάλες οι εξελίξεις (IAAF, ITRAκτλ..) και σε παγκόσμιο επίπεδο και σίγουρα θα μας επηρεάσουν. Με την εξάχρονη εμπειρία σας ως διοργανωτές, τι πιστεύετε ότι πρέπει να διαφυλάξουμε ως κοινότητα ώστε να συνεχιστεί η πορεία του αθλήματος με υγιή τρόπο και ποια είναι τα ζητήματα που θέλουν σίγουρα διόρθωση στο μέλλον;

[Θωμάς Ρούμπας]: Τα τελευταία χρόνια οι αγώνες ξεπηδούν σαν τα μανιτάρια. Ο κάθε διοργανωτής έχει τον σκοπό του και τα όνειρα του για την διοργάνωση του. Δεν ξέρουμε ποια θα είναι η κατάληξη όλης αυτής της έξαρσης αλλά το σίγουρο που ξέρουμε και που εμείς τηρούμε είναι ότι πρέπει να  σεβόμαστε την φύση, το περιβάλλον και να είμαστε σωστοί απέναντι στους αγωνιζόμενους.

Δημήτρης Τρουπής

Photo copyright: Ioanna Drakatou photography - dragon I, Tihio Race

View this photo set on Flickr

Κατάγεται από το Ξυλόκαστρο Κορινθίας και ζει μόνιμα στην Πάτρα. Συμμετείχε στην συντακτική ομάδα του Adventure Zone από το 2009, ενώ μαζί με τον Τάκη Τσογκαράκη ίδρυσαν και "τρέχουν" το Advendure.  Το τρέξιμο στα μονοπάτια των βουνών και η μεταφορά εικόνων και συναισθημάτων μέσα από τα άρθρα του αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του. Παθιάζεται με τους αγώνες ορεινού τρεξίματος, υπεραντοχής και  περιπέτειας. Έχει πολλές συμμετοχές και διακρίσεις σε αγώνες ορεινού τρεξίματος όλων των αποστάσεων, με έμφαση στους αγώνες ultra trail.  Θεωρεί ότι το τρέξιμο και η πεζοπορία στη φύση είναι μια εσωτερική ανάγκη του ανθρώπου, μας φέρνει πιο κοντά σε αυτήν και μας κάνει να αγαπήσουμε περισσότερο το περιβάλλον.